poniedziałek, 5 grudnia 2011

Ozdoby świąteczne -dzwonek

Dostałam ..../do zrobienia:)/ dzwoneczek styropianowy i zrobiłam taką ozdobę dla Helenki- naszej kronikarki:).


Aby zrobić taką ozdobę potrzeba:
-styropianowy dzwonek
- szpilki
- sznureczek
- materiały
- pasmateria
- cekiny
- koraliki

rys.1
Rysunek nr 1 przedstawia podstawę dzwonka. Odcinamy niewielki kawałek sznureczka , wiążemy na końcu węzełek i w punkcie nr 1 wbijamy przez węzełk szpilkę . Obwiązujemy podstawę sznureczniem od pktu 1 do pktu 1, odmierzamy w ten sposób obwód podstawy. Zaznaczamy mazakiem koniec obwodu i zdejmujemy sznureczek ze szpilki., następnie składamy na pół, jeszcze dwa razy na pół. Tak odmierzony odcinek odmierzamy na odstawie wbijając szpileczki - jak na rys.




Na górną część dzwonka przenosimy za pomocą lini pomocniczych/jasno niebieskich/ punkty jak na rysunku obok.
 Długopisem łączymy punkty 1 z 2, 2z3 i tak dalej.. aż powstanie szkic jak na zdjęciu.
Następnie nacinamy ostrym nożem wzdłuż
zaznaczonych krawędzi.
Wycinamy materiał - najlepiej po skosie- w takim wymiarze aby pokrył jedną z cześci. Wciskamy materiał w nacięte szczeliny jak na zdjęciu po lewej stronie.
Uzupełniamy wszystkie elementy materiałami wg uznania.
Aby górny wypust dzwonka mi nie przeszkadzał -obciełam go -miejsce po wycięciu zamaskowałam tkaniną.Zamiast odciętego elementu -na długą szpilkę nawlekłam cekina, złoty koralik, złoty koralik ażurowy, pociętą wstązeczkę /po 6 odcinków/ w dwóch długościach .

Szczeliny maskujemy pasmanterią, ozdabiamy wg uznania.


Wykonywaliśmy już poprzednio  bombki ,w różnych schematach - można wykonać również  też i gwiazdki. Wszystko zależy od inwencji i pomysłów.
 





Życzę  zarówno pomysłów jak  i pięknych wykonań:)






Kursik na patchworkową pisankę:)pisanka

4 komentarze: