czwartek, 25 września 2014

Zapięcie do szala - I etap -Shibori domowym sposobem DIY

Rozpoczynamy rok 2014/2015 nowym warsztatem . Jesienna pogoda zmusz nas do wyciągnięcia z szaf szali , więc myślę że zapięcie do szala będzie dobrym pomysłem.
Postanowiłam wykorzystać do wykonania zapięcia plisowankę . Shibori, plisowana wstążka ostatnio robi furorę.


 Cena jej jednak jest dla mnie powalająca.
Moje shibori będzie wykonane domowym sposobem. Pomysł nie jest mój -podpowiedziała mi go koleżanka Ela, która niegdyś tą techniką plisowała spódnice.


 Aby wykonać plisowankę musimy w pierwszej kolejności zrobić sobie szablon do plisowania.
Na brystolu zaznaczamy sobie równoległe linie, odległość pomiędzy liniami zależy od tego jaką plisowankę chcemy.
Im drobniejszą tym odległość mniejsza.



Następnie przy pomocy linijki zaginamy brystol, raz z jednej strony raz z drugiej - robimy harmonijkę. Wykorzystałam do jej zrobienia teczkę od notariusza, i nie było moim zamierzeniem reklama kancelarii:)
Dzielimy harmonijkę na pół .
Materiał,który na być plisowany wkładamy pomiędzy kartoniki.
Składamy dokładnie i zawiązujemy.
Przeprasowujemy żelazkiem , najlepiej zaparowując. Po ostygnięciu rozwijamy i otrzymujemy plisowankę.
Zakończyliśmy I etap naszej broszki.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz